Blog

E-Ticarette Neden Başarısız Olunur!

DijiWorks
DijiWorks 15 Ocak 2022
Paylaş:

Bir e-ticaret siteniz varsa amacınız kazanç ve yüksek başarı oranıdır. Peki, bunu sağlamayı başarabiliyor musunuz? Son yıllarda tüketicilerin online alışverişe yönelmesiyle birlikte e-ticaret hacmi de büyük bir hızla yükseldi. Ancak e-ticaret sitesi sayısının fazla olması ve büyük pazaryerleriyle rekabet birçok girişimin başarısız olmasıyla sonuçlanıyor. Gelin, en çok karşılaşılan e-ticarette başarısızlık nedenleri ve çözüm önerilerine göz atalım!

E-Ticarette Başarısızlık Nedenleri Nelerdir?

E-ticarette başarısızlık nedenleri arasında en önemli konu pazar ve rakip analizinin yapılmamasıdır. İlk defa e-ticarete yönelen kişiler genellikle bir site açarak ürün yüklediğinde her şeyin hazır olduğunu düşünür. En büyük yanılgı da bu noktada başlar. e-ticaret sitesinin öne çıkması için kullanıcı deneyimi iyileştirilmeli, SEO çalışmaları yapılmalı, rakip analiziyle eksik/güçlü yönler belirlenmeli ve sosyal medya pazarlamasına önem verilmelidir.

E-ticaret sitelerinin %22’si ilk yılda başarısız olur ve hedeflediği kazanca ulaşamaz. Bu nedenle başarısızlık nedenleri arasında yeterli zamanın geçmemesi de yer alır. Ancak tüm sebepler elbette bu kadarla sınırlı değil.

Sermaye Yetersizliği!

E-ticaret sitesi kurmak diğer iş alanlarına göre daha az sermaye gerektirir. Bu doğru, ancak sıfır sermaye ile e-ticarette başarı sağlamak oldukça zor. e-ticaret sitesi açtığınızda pazarlama, optimizasyon, tasarım, pazar analizi vb. birçok konuda para harcamanız gerekir.

İlgili harcamalar kısa süre sonra dönüşüm oranlarını yükseltecektir.

E-ticaret satışları, küresel perakende satışlarının %22’sini oluşturur. Sektör hızla büyümeye devam ederken her zaman yeni girişimcilere de fırsat sunuyor.

Sermaye kaynaklı sorunlar genellikle fiziki mağaza sahibi olan kişilerin e-ticarete yönelmesiyle görülüyor. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletme sahipleri e-ticarete yatırım yapmaktansa yeni bir şube ya da mağaza açmayı tercih etmektedir. Dolayısıyla açılan e-ticaret sitesi bekleneni karşılamıyor ve başarısızlığa uğruyor.

E-Ticarette Başarısızlık Nedenleri: Kargo ve Ambalaj Sorunları

Araştırmalara göre tüketicilerin %80’i ücretsiz kargo sunan siteleri tercih ediyor. Müşterilerinize her üründe olmasa bile bazı ürünler veya bazı fiyat limitleri için ücretsiz kargo sağlayabilirsiniz. Örneğin, 200 TL üstüne ücretsiz kargo fırsatı sunmak müşterilerin doğrudan ilgisini çekecektir.

Müşterileriniz her zaman sağlam bir kargo almak ister. Bu nedenle ambalaj konusuna özellikle dikkat etmelisiniz. Örneğin, pazaryerlerinde yer alan yorumları okuduğunuzda birçok kişinin kötü ambalajdan şikayetçi olduğunu görürsünüz. Sağlam bir ambalaj yapmak kargo sırasında yaşanacak olumsuzlukları engeller ve siparişini sorunsuz teslim alan müşteri sizi yeniden tercih eder.

Yapılan araştırmalarda tüketicilerin %39’un kötü ambalaj nedeniyle bir daha aynı e-ticaret sitesini tercih etmeyeceğini belirtiyor. Dolayısıyla kargo ve ambalaj konusu e-ticaret sitelerinin başarısını doğrudan etkileyecektir. Ayrıca müşterilerinize aynı gün kargo veya hızlı kargo gibi avantajlar da sağlayabilirsiniz.

SEO Çalışmalarının Yapılmaması!

E-ticaret siteniz istediğiniz ziyaretçi sayısına sahip değil mi? Veya sattığınız ürünlerle ilgili gerçekleştirdiğiniz arama sorgularında siteniz yer almıyor mu? Her iki soruya cevabınız evetse, SEO çalışmalarına yönelmeniz gerekiyor.

Başarısız e-ticaret sitelerinin %34’ü SEO çalışmalarını çok az önem verdiğini ifade ediyor. %34’lük kısım arasında yer almamak için SEO tekniklerini uygulamaya başlamalısınız.

SEO veya diğer ismiyle arama motoru optimizasyonu, web sitenizin arama motorlarında görünür hale gelmesini ve hatta ilk sıralarda yer almasını sağlar. Bu nedenle hizmet verdiğiniz sektör fark etmeksizin SEO çalışmalarına ihtiyacınız var.

Kullanıcıların yaptığı aramalarda ilk sıralarda yer almak satışlarınızı doğrudan arttırırken popüler bir e-ticaret sitesi olmanıza yardımcı olur.

Mobil Uyumluluğun Olmaması!

E-ticaret alışverişlerinin %63’ü mobil cihazlardan gerçekleştirilir. Mobil kullanıcılar, zaman veya mekan fark etmeden her an alışveriş yapabilir. Dolayısıyla sitenizin mobil kullanıcılar için sorunsuz çalışması önemlidir.

Sitenizin farklı cihazlarda aynı performansı göstermesi gerekiyor. Örneğin, geniş ekranda görünen tasarım küçük ekranlı telefonlarda aynı performansı göstermeyebilir. Bu nedenle Google Search Console ile sitenizin mobil uyumluluğunu test ederek gerekli optimizasyonlara yönelebilirsiniz.

Düşük Kaliteli Fotoğraflar!

Videolu ürünlerin, fotoğraflı ürünlere oranla %87 daha fazla etkileşime sahip olduğunu biliyor musunuz? Ürünlerinizi çok yönlü tanıtmak için videolara başvurabilirsiniz. Ancak her şeyden önemlisi kötü ve kalitesiz fotoğraflardır.

Düşük kaliteli bir fotoğraf, müşterilerinize olumsuz bir izlenim edinmesiyle sonuçlanır. Bu nedenle yüksek kaliteli fotoğraflar çekmeli ve mümkünse ambalajlanmış halini de göstermelisiniz. Günümüzde bir yazıyı okumayı tercih eden kişilerin sayısı neredeyse her geçen gün azalıyor. Çoğu zaman bir fotoğraf ya da video satın alma eylemini doğrudan etkilemektedir.

Ürünlerin kaliteli fotoğraflarla tanıtılması satış oranlarını artıracaktır.

E-Ticarette Başarısızlık Nedenleri: Pazarlama Eksikliği

E-ticarette başarısızlık nedenleri arasında belki de en fazla dikkat edilmesi gereken konu pazarlama eksikliğidir. Web sitenizin faaliyete geçmesi hemen satış yapmanızı sağlamaz. Kötü haber şu ki, web sitenizin varlığından haberi olmayan milyonlarca e-ticaret müşterisi olabilir. Ancak endişelenmeyin!

E-ticaret pazarlama teknikleri farkındalık oluşturmak ve satışları artırmak üzerine kuruludur. Örneğin, Google Ads veya sosyal medya reklamlarıyla web sitenizin daha fazla trafik kazanmasını sağlayabilirsiniz. Etkileyici fotoğraf ve videolar, harekete geçirici mesajlar veya kampanyalar ile e-ticaret sitenizin tanınma sürecini başlatın.

İyi bir pazarlama stratejisi, müşterilere ulaşmanın en etkili ve kısa yoludur.

Kötü Kullanıcı Deneyimi!

E-ticaret sitelerinin vitrini, açılış sayfasıdır. Aynı zamanda web sitenin kullanıcılara kolay bir alışveriş deneyimi sunması gerekir. Ziyaretçiler, aradığı ürünleri sitenizde kolayca bulmalı ve ürünlere yönelik açıklamaları okuyarak bilgi edinmelidir. Sitenizin kullanıcılara hızlı ve kolay alışveriş sunması ve işlevsel olması gerekir. Eğer bunları sağlayamıyorsanız ziyaretçilerin dönüşüm oranları çok düşük olacaktır.

UI (kullanıcı arayüz tasarımı) ve UX (kullanıcı deneyimi) e-ticaret sitelerinin en önemli optimizasyon hedefi olmalıdır. Aksi takdirde sitenize ilk defa giriş yapan kullanıcılar, sonraki aramalarında veya ihtiyaçlarında sizi tercih etmeyecektir.

Kullanıcı deneyimi ile ilgili dikkat edilmesi gereken diğer bir konu da ödeme yöntemleridir. Tüketicilerin %30’undan fazlası ödeme sayfasında çıkan ekstra maliyetler nedeniyle siteyi terk ediyor. Bu nedenle ürün – fiyat bilgisini her zaman ürün sayfalarında net olarak belirtmeli ve kargo ücretini açıklamalısınız.

Müşteri İletişimindeki Yetersizlik!

E-ticaret sitenizin sektörde kalıcı ve güvenilir bir konuma gelmesi müşterilerle ilgilidir. Peki, ne yapmalısınız? Müşterilerinizin iade ve değişim taleplerini mümkün olduğu sürece kabul edin. Onlara sorunsuz bir deneyim sunmak ağızdan ağıza pazarlamanın kapılarını da aralayacaktır.

Müşteri hizmetlerinin gerçekten çözüm sunması tüketicilerin ihtiyacını eksiksiz olarak karşılar. Bu nedenle deneyimli bir ekip oluşturun ve müşterilerinizle güçlü bir iletişim kurun.