Blog

E-ticaret Sitesi Kurmadan Önce Sektör/Piyasa Araştırması Nedir? Nasıl Yapılır?

DijiWorks
DijiWorks 13 Eylül 2017
Paylaş:

Öncelikle belirtmeliyiz ki bu yazıda bahsedeceğimiz yöntemler aslında işin pratik ve amatörce tarafıdır. Diğer bir deyişle fikrinize ya da yapacağınız işe önem veriyorsanız bu işin profesyoneller tarafından yapılmasına özen göstermenizde fayda var. Bizim tavsiyelerimiz ancak fikir sahibi olmanıza yardımcı olacaktır.

 

Açıklama ve detay kısmına geçmeden önce neleri araştıracağımızı listeleyelim;

Rakipler/Sektörde Varolan Firmalar

Tahmini Kitle

Tahmini Ziyaret

Tahmini Reklam Maliyetleri

Altyapı Maliyetleri

 

Rakiplerin Tespiti: Genelde bu en kolay konudur. Zira fikir ilk defa uygulamaya alınan bir fikir değilse mutlaka farklı bir sitede görülmüş ve ilgi çekmiştir. Ancak yine de Google üzerine girmek istediğiniz sektörün ana kelimesini arayarak muhtemel rakiplerinizi tahmin etmeniz mümkün. Genelde de ilk 10 sonuç en dişli rakipleriniz olacaktır.

 

Tahmini Kitle: Asıl önemli analiz bize kalırsa kitle tespiti. Bunu Google Anahtar Kelime Aracı ile tespit edebilmeniz mümkün. Elbette piyasada pek çok ücretli/ücretsiz uygulama ve web sitesi de mevcut. Anahtar kelimenizi sorgulayarak aylık aranma hacmini ve geçmişten günümüze göstermiş olduğu değişikliği kontrol etmeniz de ayrıca önemli konulardan.

 

Tahmini Ziyaret: Tahmini ziyaret gerçekten de tahminlere dayalı bir işlem. Eğer sektörde tanıdığınız güçlü bir firma yoksa bana kalırsa kitle/10 fikrini kullanmak gerekli. Ülkemizde tıklama oranlarının idealinin %10 olduğunu düşünürsek gayet mantıklı En azından yakın bir oran yakalamış olduğunuzu göreceksiniz.

 

Tahmini Reklam Maliyetleri: Reklam maliyetleri dijital pazarlama tarafında esasında bütçenizle sınırlı ancak kitlenin ne kadarlık bir kısmına hitap edebileceğiniz bilmekte de fayda var. Aynı şekilde Google Anahtar Kelime Aracı burada da imdadınıza yetişecektir. Öte yandan reklam vermek istediğiniz diğer platformlarla da ilgili (sosyal medya, TV vs.) bir araştırma yapmanızda fayda var.

 

Altyapı Maliyetleri: Sektörü araştırdık, reklam maliyetlerimiz belli, hedef kitlemiz belli. Geriye tek bir işlem kaldı. Hangi altyapı sizin için uygun? Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus sektörünüze ve ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verebilecek bir altyapı seçilmesi olmalı. Kurumsal olması, hızlı olması gibi konular 2. planda kalırsa daha doğru olacaktır.

 

Piyasa araştırması ya da sektör analizi (hangisi size daha havalı geliyorsa) bu kadar basit bir konu değil elbette ancak bütçesi olmayan ya da her işi üstlenmeyi sevenler için bu fikirler iş görecektir diye umuyoruz.