Blog
E-ticaret Sitelerinde Müşteriler Neden Sepeti Terkediyor?
E-ticaret sitelerinde en büyük amaçlardan biri siteye gelmiş kişiyi, satın almaya yöneltmektir. Bu nedenle ilk olarak bakılması gereken değerlerden bir tanesi, siteye gelmiş hatta ürünleri sepete atmış ama satın almadan çıkmış kişilerin oranıdır.
Araştırmalar e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşterilerin %71‘inin alışverişini tamamlamadan sepeti terk ettiğini ortaya koyuyor. Peki müşteriler neden sepete ürün ekleyip satın alma yapmıyorlar? Araştırmaların sonucuna göre müşterilerin sepeti terk etme nedenini 12 ana başlık altında topladık.
Yüksek Kargo Ücretleri (%44)
Çözüm: E-ticaret sitelerinde kurulum aşamasında en önemli konulardan biri kargo ücretleridir. Doğru bir anlaşma ile hem satıcı hem de alıcı için uygun taşıma maliyetleri belirlemek mümkün. Ek olarak belli bir tutarın üzerindeki alışverişlerde kargo ücretinin olmaması da satış arttırma tekniklerindendir.
Ürünü Satın Almaya Hazır Olmamaları (%41)
Çözüm: İnsanlar ürün ararken ilk girdikleri siteden genelde hemen alışveriş yapmazlar. Aynı ürünü daha iyi bir fiyata ya da daha uygun koşullarda satın alıp alamayacaklarını araştırırlar. Çözüm önerisi olarak hatırlatma mailleri ve yeniden pazarlama reklamlarını kullanabilirsiniz.
Ürünlerin Pahalı Olması (%25)
Çözüm: Bu maddeyi aslında uzun uzun anlatmaya gerek yok. Eğer aynı ürünü diğer satıcılardan daha yüksek bir fiyata satışa sunduysanız satışlarınızı düşük olması muhtemeldir. Fiyat indirimi, hediye verme ya da marka güvenilirliği gibi konulara odaklanmanızda fayda var.
Ürünleri Kaydedip Sonradan Almayı Düşünmeleri (%24)
Çözüm: Bu aslında iyi bir durum ancak altyapınızın bunu desteklemesi de önemli. Günümüzde pek çok site cookie aracılığı ile sepet sayfasını tarayıcıya ya da üyenin hesabına kaydetmektedir.
Kargo Fiyatı Hakkında Net Bilgiye Sahip Olmamaları (%22)
Çözüm: Kargo ücretinin sonradan ödenmesi genede olumsuz bir etki yaratmaktadır. “Ürünü alırken ödeme yaptım, bir de neden kargo görevlisine ödeme yapıyorum” algısını ortadan kaldırmak en kesin çözümdür. Bunun için ödeme ekranında alışveriş tutarının ne kadarlık bir kısmının kargo ücreti olduğunu belirtip, kargo ücretini de sipariş sırasında talep edebilirsiniz.
Üye Olmadan Alışveriş Yapamamaları (%14)
Çözüm: Günümüzde artan SPAM mail ve SMS’ler insanların kişisel bilgilerini paylaşmama isteklerinin ortaya çıkmasına neden olmuş durumda. Bu düşünceye sahip kişilere üyeliksiz alışveriş seçeneği sunabilir ve bilgilerinin herhangi bir reklam çalışmasında kullanmamanız en ideal çözüm önerisi olacaktır.
Fazla Bilgi Vermek Zorunda Olmaları (%12)
Çözüm: Kim 1 adet ürün almak için tüm bilgilerini paylaşmak ister ki? Sipariş sırasında işe yaramayacağını düşündüğünüz bilgileri müşterilerinizden talep etmeyin.
Ödeme İşlem Aşamalarının Fazla Olması (%11)
Çözüm: Mümkün olan en kısa sürede ödeme işleminin gerçekleşmesini sağlamakta bu konuda bir çözüm olacaktır. Mümkünse tüm gerekli bilgileri tek sayfada çözmenizi tavsiye ederim.
E-ticaret Sitesinin Yavaş Olması (%11)
Çözüm: Sitenin yavaşlığı hem kullanıcı hem de arama motoru robotları tarafından eksi puan verilen çalışmaların başına gelmekte. Sitenizin ve sayfalarınızın maksimum 2-3 saniye içerisinde açıldığından emin olmanızda fayda var.
Kdv Ödemelerinin Olması (%8)
Çözüm: KDV günümüzde kaçınılmaz bir vergi türü. Bu konudan rahatsızlık duyan kişilere sepet ekranında alışveriş tutarının KDV miktarının göstermeniz zaten kanunen zorunlu. Bu konuda çokta çözüm üretmek mümkün görünmüyor.
Yeterli Ödeme Alternatiflerinin Olmaması (%7)
Çözüm: Herkes kredi kartı kullanmak zorunda değil. Sadece sanal POS ile alışveriş yapma seçeneğinizin olması da tarafınıza eksi puan kazandıracaktır. Havale, kapıda ödeme gibi alternatif ödeme yöntemlerini de mutlaka sitenizde barındırın.
Yavaş Kargo (%6)
Çözüm: Ne yazık ki bazı kargo firmaları, özellikle köy ve mezralara haftanın 1 günü gitmekte. Bu gün sipariş verilmeden önceki günse genellikle teslimat süresi 8 günü bulabilmekte. Tek ve ideal çözüm alternatif kargo seçenekleri sunmanız olacaktır.