Blog
E-Ticaret Pazarlama Stratejileri: Satışlarınızı Arttırın!
Yeni veya köklü bir e-ticaret sitesinin temel hedefi satışları arttırmaktır. Ancak e-ticaret sitelerinin çoğu istediği satış rakamlarına ulaşmış değil. e-ticaretin tüketiciler arasında yaygınlaşmasıyla birlikte rekabette hiç olmadığı kadar arttı. Dolayısıyla müşterilere ulaşmak ve onlara ürünleri tanıtmak için farklı yöntemlere başvurmak gerekiyor. Peki, ne yapmalısınız? E-ticaret pazarlama stratejileri ile yeni ve eski müşterilerinizi satın almaya teşvik edebilirsiniz!
İçeriğimizde her e-ticaret sitesinin yararlanabileceği en iyi pazarlama stratejileri yer alıyor.
E-Ticaret Pazarlama Nedir?
E-ticaret pazarlama internet kullanıcılarını web siteye çekme, siteyi tanıtma ve satışları arttırma amacıyla yapılan çalışmaların bütünüdür. Etkili bir e-ticaret pazarlaması yeni müşteriler bulmanızı sağlarken eski müşterilerinizi de satın almaya teşvik eder. Bu bağlamda e-ticaret site sahipleri çevrimiçi ve çevrimdışı tanıtım kanallarını kullanmalıdır. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız içeriği incelemeye devam edin!
Araştırmalara göre dünya genelinde yirmi milyonu aşkın e-ticaret sitesi var ve büyük bir kısmı yıllık bin dolardan daha az gelir elde ediyor. O kişilerden biri olmamak ve rakiplerinizin önüne geçmek için e-ticaret pazarlama stratejilerine uyum sağlamalısınız.
E-ticaret pazarlaması birçok avantaj getirir:
- Yeni müşterilere ulaşmanızı sağlar,
- Müşteri memnuniyet oranını yükseltir,
- Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunar,
- Siparişleri düzenli olarak artırmayı amaçlar,
- Sattığınız ürün/ürün gruplarına yönelik sitenizin arama motorunda görünür hale gelmesini sağlar,
- E-ticaret sitesi ziyaretçilerini yeni müşterilere dönüştürür,
- Hedef kitlenizin sizi bulmasını kolaylaştırır.
İşte, siteniz için en iyi e-ticaret pazarlama stratejileri!
E-Posta Pazarlama
E-posta pazarlama ürünlerinizin tanıtımını yapmak, kampanyaları bildirmek kısacası müşterilere ulaşmak için en etkili e-ticaret pazarlama stratejileri arasında yer alır. Müşterilerinizden aldığınız e-posta adreslerini, tanıtım yapmak için kullanabilirsiniz.
E-ticaret sitelerinin alışveriş sepeti terk oranı ortalama %68’dir. Peki, bu kişilere nasıl ulaşabilirsiniz? Terk edilmiş sepet e-postasıyla müşterilerinizi satın almaya teşvik edin.
E-posta pazarlaması farklı içerik türlerinde müşterilerinize ulaşmanızı sağlar. Örneğin, uzun zamandır sipariş vermeyen müşterilerinize web sitenizi hatırlatabilirsiniz. Aynı zamanda çapraz satış yöntemini e-posta pazarlamasına uyarlayabilir ve müşterinizin satın aldığı ürünlerle ilgili yeni ürün önerebilirsiniz.
E-posta pazarlama hoş geldin içerikleri veya satın alma sonrası gibi alanlarda da yoğunlukla kullanılıyor.
E-Ticaret Pazarlama Stratejileri: Sosyal Medyayı Kullanın!
E-ticaret pazarlama stratejileri hedef kitlenize farklı kanallarla ulaşmanızı sağlar. Üstelik sosyal medya platformları, müşterilerinizin gözünde olumlu bir izlenim yaratmanıza yardımcı olur.
Araştırmalara göre tüketicilerin %77’si sosyal medyada varlığı olan işletme ve markaları tercih ediyor. Özellikle küçük ve orta büyüklükte bir e-ticaret siteniz varsa güvenilir bir imaj kazanmak için sosyal medya hesaplarınız olmalı.
Sosyal medyada var olmak dijital varlığınızı güçlendirir ve marka bilinirliğini arttırır. Aynı zamanda etkili ve kaliteli içerikler paylaşarak satışlarınızı yükseltecektir. Özellikle görsel ağırlıklı içerikler paylaşarak takipçilerinizin dikkatini çekebilir ve onları e-ticaret sitenize davet edebilirsiniz.
Sosyal medya reklamlarını kullanmak e-ticaret sitenizin ve markanızın tanıtımı için en etkili yöntemlerden biridir. Ayrıca ürün fotoğraflarını reklamlarda kullanarak sosyal medya kullanıcılarının doğrudan sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.
E-Ticaret Pazarlama Stratejileri: SEO
Söz konusu e-ticaret pazarlama stratejileri olduğunda SEO çalışmalarından bahsetmemek olmaz. SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu web sitenizin, arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda yer almasını sağlayacak çalışmaların tamamını ifade eder. Aynı zamanda site hızını iyileştirme, mobil uyumluluk vb. konuları kapsamaktadır.
Tüketicilerin %84’ü online veya fiziki mağazalardan alışveriş yapmadan önce arama motorunu kullanıyor. Arama motorunda üst sıralarda yer almak ürünü arayan kişilerin sizi fark etmesini sağlar.
Web site trafiğiniz düşükse ya da organik sonuçlarda çok az yer alıyorsanız SEO çalışmalarından faydalanmalısınız. Bu çalışmalar, sitenizin çok yönlü gelişmesini sağlayacaktır. Ziyaretçilerin site içinde sorunsuz gezmesi için SEO çalışmalarını uygulamalı ve onlar için kolay bir alışveriş deneyimi sunmalısınız.
E-Ticaret Pazarlaması: SEM!
SEM (Search Engine Marketing) veya Türkçesiyle Arama Motoru Pazarlaması, arama motorlarına reklam verirken yapılan optimizasyonları ifade eder. Örneğin, Google Ads reklamlarında yüksek başarı oranı yakalamak için SEM çalışmalarına ihtiyaç duyulur.
Arama motoru reklamları satışları ve marka bilinirliğini arttırırken potansiyel müşteriler bulmanızı sağlar. Aynı zamanda web aramasında görünür olmak rakiplerinizle mücadele etmenizi kolaylaştırır.
SEM reklam bütçenizi en iyi şekilde yönetmenizi sağlar ve maliyeti düşürür. Örneğin, Tıklama Başına Maliyet ile sadece reklamınızı tıklayan kişiler için ödeme yaparsınız. Müşterilerin dikkatini çekmek için özel fiyatlardan bahsedebilir, ücretsiz kargo avantajını duyurabilir veya daha fazla bilgi için tıklamaları gerektiğini söyleyebilirsiniz.
İçerik Stratejinizi Oluşturun!
İçerik stratejisi ürün/hizmetlerinizle ilgili blog yazıları, video, fotoğraf, makale ya da grafik gibi birçok konuyu kapsar. Özellikle video ve blog yazıları içerik stratejinizin temelini oluşturmalıdır. Dijital reklam harcamaları son yıllarda küresel olarak %49 artış göstermiştir. İçerik hazırlamak ise çoğu zaman sıfır maliyet sunar; ancak içerikleri sizin oluşturmanız şartıyla.
Örneğin, organik ürünler sattığınız bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayalım;
Blog içeriklerinizden biri C vitaminin faydaları olabilir, özgün ve dikkat çekici bir içerik oluşturmaya dikkat edin. Maddeler, listeleme, ilgi çekici görsel vb. ekleyerek içeriğinizi güçlendirmelisiniz. Blog yazınızın içine organik portakal, limon ya da mandalina gibi ürünlerinizin linkini ekleyin ve ziyaretçilerin linke tıklaması için ilgi çekici bir cümle kullanın.
Blog yazınızı okuyan kişilerin büyük bir kısmı linke tıklayarak ürününüzü inceleyecektir ve bir kısmı da satın alma eylemini gerçekleştirecek.
Affiliate Marketing!
Affiliate Marketing, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve satışlarınızı arttırmak için en etkili yöntemler arasında yer alır. Satış Ortaklığı olarak da bilinen Affiliate Marketing ile internet kullanıcıları, ürününüzle ilgili bir blog yazısını herhangi bir web sitesinde görür, banner’a veya linke tıklayarak e-ticaret sitenizi ziyaret eder.
Kullanıcının ziyaret etmesi, alışveriş yapması veya üye olması durumunda linki yayınlayan kişiye komisyon ödersiniz. Bu sayede hedef kitlenize yönelik daha geniş bir alana hitap etme şansı bulursunuz.
Affiliate Marketing’in güncel versiyonlarından biriyse İnfluencer Marketing’dir. Bu yöntemde sosyal medyada yüksek takipçi sayısına sahip olan kişiler etkindir.
Kullanıcı Deneyimini İyileştirin!
Tüketicilerin %35’i ödeme sayfasında çıkan ek maliyetler sebebiyle; %23’üde karışık ödeme sistemleri sebebiyle alışveriş sepetini terk ediyor. Bu nedenle web sitenizi çok yönlü olarak geliştirmeniz gerekir. Açılış sayfasından başlayarak ödeme sayfasına kadar web sitenizin kullanımını test edin. Bu sayede bir tüketici gözüyle hatalarınızı ve eksiklerinizi fark edebilirsiniz.
Kullanıcı deneyimi veya UX, bir web sitesinin yazı boyutundan arka plan rengine, ödeme sayfasından görsellerine kadar her alanda iyileştirilmelidir. Bu sayede tüketicilerin gözünde akılda kalıcı, güvenilir ve ilgi çekici bir e-ticaret sitesi olabilirsiniz.